Information om persondatasikkerhed/GDPR

Som følge af den nye  General Data Protection Regulation lov (GDPR), vil CB Group selvfølgelig forklare, hvordan og hvornår vi indsamler data fra dig, samt hvordan vi behandler dem.

Du kan tilgå sitet www.cb-group.dk uden at skulle oplyse nogen form for persondata. Men for at CB Group skal kunne løse opgaven for dig, bliver vi nødt til at få adgang til en række informationer, som vil medføre den mest enkle købsproces for begge parter. Disse informationer er:

  • Navn
  • Fakturerings/leveringsadresse
  • Telefonnummer
  • Email adresse
  • Cvr nummer (erhverv)

CB Group vil til hver en tid respektere og tage hensyn til hemmeligholdelse af specifikke persondata hvis ønsket, heriblandt personlige oplysninger som navn, firma mm. Hvis ovenstående punkter ikke kommer til CB Group’s bekendtskab, kan CB Group forbeholde sig retten til at afvise ordren/aftalen.

CB Group indsamler data når du:

  • Sender forespørgler eller retter kontakt til CB Group
  • Bestiller eller bekræfter en ordre pr. email eller telefon
  • CB Group får tilsendt nødvendige dokumenter for udførsel af opgaven.
  • Giver personlige oplysninger til CB Group ved evt. ordreændringer

CB Group indsamler kun oplysninger, som er nødvendige for at gennemføre et potentielt samarbejde . CB Group vil på intet tidspunkt videregive personlige oplysninger til tredjepart, uden din viden herom.
Dette kan f.eks. være øvrige energikonsulenter, som er udførende i forbindelse med udarbejdelse af energirammer/energimærker.

Hvad bliver dine oplysninger brugt til? 

CB Group indsamler informationer og oplysninger om dig når vi ønsker at gøre din oplevelse hos os bedst muligt. Som f.eks.

  • At sikre levering af det korrekte produkt på den korrekte adresse til den korrekte person.
  • At give dig den bedste kundeservice
  • At sørge for ordremodtagelse og ordreafsendelser sker så enkelt og simpelt som muligt
  • Opfølgning på henvendelser til CB Group
  • Til intern markedsførings-strategi

Hvem får mine personoplysninger?

De oplysninger der bliver afgivet enten telefonisk, via mail eller over hjemmesiden bliver kun videregivet til:

  • Interne afdelinger i CB Group, såsom udførende bygningskonsulenter og salgsafdelingen.
  • Betroede potentielt nødvendige parternere, såsom f.eks. energikonsulenter, inkassobureau o.lign.

Disse er allesammen personer som er betroede afdelinger/folk, som udelukkende samarbejder og agerer ud fra ledelsen i CB Group.

CB Group gør en stor indsats for hele tiden at give relevant indhold for vores besøgende, og dem som kommer udefra. Derfor bruges der kræfter på Google Analytics samt Google Search Console. Her bliver der videregivet IP-Adresser til Google Analytics, som bliver accepteret ved at brugen af Google’s søgemaskine.

Hvor længe bevarer I mine personlige oplysninger?

Vi opbevarer dine oplysninger indtil det aktivt ønskes at opsige samarbejdet med CB Group pr. email eller telefon. I så fald slettes alle data på dataserver, kundearkiv og email-arkiver. Som følge af Bogførings-Hvidvaskningsloven opbevarer vi dine transaktionsdata inkl. kontaktoplysninger samt firmaoplysninger i 5 år.

Ændring i mine oplysninger

Du kan til hver en tid ændre i dine oplysninger. Vi retter aldrig henvendelse, medmindre du på forhånd har givet tilladelse til det. Ønsker du at vide hvilke oplysninger vi har på dig kan du enten ringe til os på tlf. 29 82 13 62 eller send en mail til info@cbgroup.dk.

OBS: Data der kræves opbevaret som f.eks. firmanavn eller transakationer kan IKKE slettes før 5 år grundet Bogførings-Hvidvaskningsloven.

 Sikkerhedsbrud

Skulle der ske det usandsynlige at CB Group er ude for et sikkerhedsbrud, så har vi pligt til at informere både dig, men også Datatilsynet om dette. Dog kun hvis det omfatter din persondata. Dette vil ske indenfor 72 timer efter sikkerhedsbruddet.

Vores DPO

Data Protector Officer/Kvalitetsansvarlig:

Kasper Rudolfsen